Eksjö

Jaa nu ska jag berätta vad jag har gjort i helgen. Som jag skrivit i något tidigare inlägg så åkte vi till mormor i torsdagskväll. Midsommarafton firades på traditonellt vis, vi gjorde jordgubbstårta o åt sill o potäter, plockade blommor o gjorde midsommarkransar m.m (men midsommarstången fick vi va utan eftersom vädret inte var helt pålitligt, det var kallt o regnade lite till o från). Men sen på lördag begav vi oss till Eksjö, ja vad skulle vi åka dit för? Jo det var dags att återuppliva JEEP- täffen som inte har varit på ett par år nu efter som de inte har haft tillstånd. Jeep träffen innebär att vem som helst får anmäla sig o köra offroad ( de flesta är dock med i en klubb  och har en jeep) på militärområdet i eksjö.  Sen får man helt gratis komma dit o kolla när de "stylar" genom att köra upp för branta berg (elr försöker iaf ;) ) eller kör i gyttjan och i bästa fall inte fastnar. Vi var där o kollade hela lördagen och det var riktigt roligt. Vi åkte även dit en sväng på söndagen, men stannade inte hela dagen. Jag har lite bilder i min kamera., men den är på vift nu o kommer hem imon, så då får ni lite bider... Tills dess får ni ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0