Recept!

Idag har jag bakat :D
Det blev ett par kakor me väldigt lite socker (så man kan äta många ;)) o chokladbitar i. De blev supergoda! Och för att inte vara alltför egoistiskt bjussar jag på receptet:
Ingredienser:
100g smör (rumstempererat)
1/2 dl socker
1 msk sirap
50 g mörk blockchoklad
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
Gör såhär:
Först så  blandar man ihop smöret, sockret och sirapen. Sen hackar man chokladen i småbitar och blandar den me mjölet och bikarbonaten. Häll sedan i mjölet i smörblandningen o arbeta samman till en deg. Av degen gör du sedan ca. 2-3 st "korvar" med en diameter på ca. 3 cm. Låt stå i kylen en timme. När de är kalla skär du "korvarna" i lagom tjocka skivor o lägger dem på en plåt. In i ugnen på 225° i ca. 7 min. Sen e det bara att avnjuta :)
Såhär blev mina kakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0