Filmhelg

Ja i helgen har jag mest myst omkring här hemma och kollat på film. Eftersom jag har kollat på några filmer hade jag tänkt skriva lite om dem här. Vi börjar med "I rymden finns inga känslor".

Filmen handlar om Simon. Simon är en kille som har asbergers. Det är en sjukdom som gör att allt måste vara precis likadant hela tiden. Han gillar varken förändringar eller när folk rör vid honom. Men däremot så gillar han sin bror Sam väldigt mycket. Så när Sam blir dumpad försöker Simon hitta en ny tjej till Sam så att allt ska bli som vanligt. Men kanske hjälper han till lite väl mycket...

Jag tycker filmen var helt underbar! Svenska komedier brukar antingen vara torra eller totalt överdrivnam, men den här var perfekt. Satt och småskrattade nästa hela tiden ;) Jag ger den fullt betyg och en plats på listan över mina favvofilmer.



nästa film kommer imon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0